Czy warto dodawać stronę do katalogów?

Poniektórzy właściciele stron internetowych zastanawiają się nad tym, w jaki sposób mogą skutecznie promować swoje witryny. Nie da się ukryć, iż najszybciej efekty mogą zagwarantować płatne formy reklamy, choć to niejedyne rozwiązanie, które pozostaje w zasięgu ręki klientów. Spory potencjał dysponują katalogi www, albowiem praktycznie od razu da się zauważyć zwiększony ruch w obrębie promowanego serwisu, gdy zostanie on zatwierdzony do co najmniej kilku, a najlepiej kilkunastu katalogów. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż w Internecie da się odnaleźć gotowe listy, na jakich uwzględnione są praktycznie wszystkie istniejące katalogi stron internetowych. Zdecydowana większa część z nich jest absolutnie bezpłatna, natomiast najlepsze potrafią wymagać od klienta konieczności uiszczenia niewielkiej opłaty, jaka z reguły oscyluje w granicach od 2 do 10 złotych. Dla ułatwienia właściciele katalogów stron pozwalają na uregulowanie płatności za pomocą SMS-a. Alternatywne rozwiązanie stanowi umieszczenie odnośnika do katalogu na stronie klienta, dzięki czemu dodanie serwisu nie będzie wiązało się z jakimikolwiek kosztami.

Wyśmienitym rozwiązaniem jest skorzystanie z szanse dodania strony do kilku kategorii, dzięki czemu serwis zyska co najmniej kilka dodatkowych linków przychodzących. Pożądane byłoby zaznaczyć, iż mają one realny wpływ na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Zainteresowanie katalogami stron wyrażają przede wszystkim osoby, którym zależy na pozycjonowaniu serwisu internetowego. Katalog stron www powinien charakteryzować się między innymi wysokim współczynnikiem Page Rank, dzięki czemu link w jego obrębie będzie gwarantował klientowi zdecydowanie najwyższą “moc”. Poniektóre firmy są skłonne zaproponować właścicielom stron usługę polegającą na ich katalogowaniu. Należy wiedzieć, iż nowe odnośniki do strony nie powinny pojawić się nagle, albowiem ich przyrost powinien być systematyczny. W przeciwnym wypadku najpopularniejsze wyszukiwarki mogą uznać przyrost za nienaturalny, a zarazem wykluczyć konkretną stronę z wyników wyszukiwania.